“Thuis studeren is al uitdaging. En nu de horeca een grote klap heeft gekregen door de pandemie, kan ik me voorstellen dat dit voor veel onzekerheid zorgt. Studenten of scholieren vragen zich misschien af of deze studie wel iets voor hen is en of het zelfs wel de moeite waard is gezien de huidige omstandigheden in onze branche. Anderen kunnen wel zeggen 'maak er het beste van'. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan met zoveel beperkingen. Het sociale aspect is zo'n groot deel van het student zijn in hotelmanagement. Dus laten we eerlijk zijn, de huidige tijd is voor studenten heel moeilijk. Juist daarom zou ik tegen hen willen zeggen: dit is een kans om je veerkracht te testen en na te gaan of je echt toegewijd bent aan de toekomst in onze branche. Ik ben ervan overtuigd dat de horeca zich (snel) zal herstellen. Hopelijk met veel nieuwe concepten en innovatieve benaderingen. Omdat studenten deze bijzondere tijd zelf hebben meegemaakt, hoop ik dat ze deel uitmaken van deze nieuwe toekomst. Op zoek naar creatieve oplossingen die de horeca nieuw leven inblazen en toekomstbestendig maken. Ik hoop studenten in hun reis te inspireren.”
Wat is de aantrekkingskracht van de Hotel Management School Maastricht?
“Op de eerste plaats de persoonlijke omgeving en community door de fysieke campus. Daarnaast de opzet van de opleiding. Het Teaching Hotel op eigen terrein verhoogt zeker de leerervaring. Maar een van de belangrijkste pluspunten is natuurlijk de mogelijkheid om direct samen te werken met partners uit het bedrijfsleven voor adviesprojecten en het hebben van een sterk netwerk van gevestigde alumni die de school en toekomstige generaties studenten ondersteunen.”