“De eerste stap is het in kaart brengen van het mkb in Limburg en het aangrenzend buitenland. Dit moeten we koppelen aan bestaande onderzoeks- en kennisinstellingen. Studenten van de International Business academie kunnen dan met de ondernemers projecten uitvoeren om tot duurzame oplossingen en verdienmodellen te komen. Met andere woorden: levensvatbare oplossingen die goed zijn voor people, planet en profit. Studenten leren door aan marktgerelateerde ondernemingsproblemen te werken. Maar we willen hen ook duurzaamheid laten voelen. We willen dat duurzaamheid in het DNA zit van de International Business professionals van morgen. De tweede pilaar onder het onderzoekscentrum is, samen met andere onderzoekscentra en kennisinstellingen, toegepaste kennis ontwikkelen en co-creëren. Kennis die nodig is om de omslag te maken. Een van de knelpunten is bijvoorbeeld het duidelijk communiceren van de echte waarde van duurzame producten en diensten. Als je vandaag op de kwaliteit bespaart, heeft dat een prijs in de toekomst. Dat moeten we duidelijker communiceren.”