Zuydfilm voor twijfelende scholieren krijgt Europese roem
De korte TikTok-achtige Zuydfilm Het begint met jou kreeg de voorbije weken Europese roem en was genomineerd voor de European Excellence Awards in Berlijn. De film is een speciale boodschap voor studiekiezers die nog niet weten wat ze willen studeren.
Uit ruim 700 inzendingen nomineerde de jury onze film en de eerste prijs ging naar de interactieve film If War Comes To You van het Deense Rode Kruis. Jaarlijks krijgen vernieuwende en pakkende marketingcampagnes deze Europese award. In de internationale jury zitten experts uit het vak. Ze kijken naar creativiteit, effect en de strategie van reclame-uitingen. In de categorie film en video zat Zuyd bij de 5 beste van Europa.
Keuzes en vragen
Oud-student Manouk Pluis van de Toneelacademie dreunt in de film alle keuzeadviezen en vragen op die middelbare scholieren naar hun hoofd krijgen geslingerd. Een idee van marketingbureau Zandbeek, dat ook de nieuwe positionering en branding van Zuyd ontwikkelde.
In het hart
Directeur Angelique Baguette van de dienst Marketing en Communicatie bij Zuyd straalt: “Dat we bij de beste 5 horen, is geweldig! Het is gewoon heel lastig om de juiste studie te kiezen. En in deze film laten we zien dat we dat begrijpen. En dat we jou als toekomstig student graag helpen. Het is fantastisch om te zien hoe Manouk van het beeldscherm spat en mensen in het hart raakt!”
Na Gouden Reiger
Ook Liesbeth van den Dries van bureau Zandbeek is meer dan tevreden. “Eerst wonnen we in maart dit jaar de Gouden Reiger in Hilversum en nu waren we genomineerd voor de European Excellence Awards! We zijn enorm trots dat we deze mooie resultaten samen met Zuyd hebben bereikt.”